باشگاه کتابـدوستان : حال خوش خواندن

سلام خوش آمدید


کتابداران انگلستان نسبت به انجام ندادن دولت این کشور به وظایف قانونی خود درباره حفظ کیفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی اعتراض کردند.

کتابداران انگلستان درباره روند افزایشی تعطیلی کتابخانه‌ها و بی‌توجهی وزارت فرهنگ این کشور درباره عمل به وظایف قانونی خود اعتراض کردند.
 
موسسه «خبرگان کتابخانه و اطلاعات» انگلستان گفته است که دولت در «انجام وظایف قانونی خود در زمینه خدمات عمومی» و تلاش برای ادامه فعالیت آن‌ها ناتوان بوده است. این موسسه از دولت لندن خواسته است به قانون 1964 درباره کتابخانه‌های عمومی و موزه‌ها عمل کند.
 
این قانون تاکید می‌کند که دولت موظف است برای حفظ کیفیت و ادامه فعالیت کتابخانه‌ها و شعبات آن‌ها اقدام کند. این اعتراض درحالی صورت می‌گیرد که تا کنون صدها شعبه از کتابخانه‌های عمومی از فعالیت‌های خود بازمانده‌اند.
 
«نیک پول»، مدیر موسسه «خبرگان کتابخانه و اطلاعات» پس از اعلام تعطیلی 100 شعبه از کتابخانه‌های عمومی انگلستان و روند افزایش این تعطیلی گفته است: «به اندازه کافی تحمل کرده‌ایم. انگار دولت هیچ توجهی به وظایف خود ندارد. به نظر ما وقت آن رسیده است شفاف و صریح به مقامات مسئول وظایفشان را یادآور شویم.»
 
درحالی که مقامات دولتی می‌گویند که اقدامات حمایتی باید توسط مسئولان محلی اعمال شود، «اریک مت‌کالف»، وکیل دادگستری و مشاور حقوقی موسسه «خبرگان کتابخانه و اطلاعات» گفته است این ادعا مبنای حقوقی ندارد و این وظیفه مستقیم بر عهده «جان ویتینگدیل»، وزیر فرهنگ انگلستان است.
 
«پول» گفته است: «نمی‌توانیم چشمانمان را ببندیم و تعطیلی 15 تا 20 درصد از خدمات ملی کتابخانه‌ها را بپذیریم. نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم. مهم نیست چقدر طول بکشد؛ باید اقدامات لازم را برای کاهش روند تعطیلی کتابخانه‌ها انجام دهیم. اگر اکنون کاری نکنیم، دیگر دیر خواهد شد.»
  • ۹۴/۱۰/۰۳
  • * زنگــــنه *

اعتراض کتابداران انگلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی