باشگاه کتابـدوستان : حال خوش خواندن

سلام خوش آمدید

تصاویر جلدهای رمان‌های مشهور متحرک شدند.

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۸ ق.ظ

یک هنرمند اهل «سانتیاگو»، پایتخت «شیلی» در ابتکاری خلاقانه جلدهای کتاب‌های مشهور جهان را به صورت فرمت متحرک GIF گردآوری کرده است.

به نقل از نشریه «ایندیپندنت»،«خاویر جنسن»، هنرمند شیلیایی، اخیرا تصاویر جلدهای برخی رمان‌های مشهور جهان را گردآوری کرده و آن‌ها را در قالب فرمت GIF به صورت متحرک درآورده و بر روی اینترنت منتشر کرده است.
 
در این کار خلاقانه، به عنوان مثال، دو چشم روی جلد نخستین نسخه کتاب «گتسبی بزرگ» اثر «اسکات فیتزجرالد» به طور ظریفی باز و بسته شده و یا از پیپ تصویر کتاب «شرلوک هلمز» دود بیرون آمده و به آهستگی روی جلد کتابی دیگر را می‌گیرد.
 
«جنسن» تلاش کرده است تا تغییرات ایجاد شده آن‌چنان ظریف اعمال شود که خدشه‌ای به عنصر زیبایی‌شناسانه روی جلد کتاب‌ها وارد نشده و تنها به جذابیت آن‌ها افزوده شود.
 
از دیگر روی جلدهای متحرک خلق شده توسط این هنرمند شیلیایی، می‌توان به روی جلد رمان مشهور «هرمان ملویل» یعنی «موبی‌دیک» (نهنگ سفید) اشاره کرد که در آن دم نهنگ به آهستگی از زیر آب به روی آب می‌آید.
 
«خاویر جنسن» درباره این ابتکار خود گفته است: «می‌خواستم بازنگیری داشته باشم بر رمان‌هایی که زندگی، رویاها و باورهای ما را به موضوعات مختلف جان بخشیدند. کاری که من کردم بازتابی است از آن‌چه که خود من وقتی به روی جلد کتاب‌ها نگاه می‌کردم در تصوراتم شکل می‌گرفت.»

(برای دیدن تصاویر روی جلد متحرک اینجا وارد شوید)


منبع

  • ۹۴/۰۶/۳۱
  • * زنگــــنه *

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی