باشگاه کتابـدوستان : حال خوش خواندن

سلام خوش آمدید

معرفی کتاب : آواز خاک

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲ ب.ظ

 

عنوان کتاب: آواز خاک

نویسنده: منوچهر آتشی

ناشر: انتشارات نگاه

 

***********

اولین کتابی که از شاعر گرانقدر منوچهر آتشی خوندم همین کتاب هست که امروز می خوام معرفیش کنم. اشعاری زیبا و پر از احساس و پر از آرایه تشخیص، تشبیه، استعاره و ...

کتاب شامل 46 قطعه شعر هست که البته وزن ندارد. و چون من زیاد وارد نیستم نمی دونم دقیقا این قالب چی بهش میگن سپید یا نیمایی. به هر شکل در اون قالب (سپید یا نیمایی) سروده شده اند. توی وبلاگم معمولا کتابهای شعر معرفی نمی کنم. با اینکه خیلی شعر دوست دارم و حتما یکی دو تا  شاید هم بیشتر، کتاب شعر در ماه می خونم. شاید یه دلیلش اینه که چون خیلی به وادی شعر و شاعری وارد نیستم و نمی تونم در مورد اشعار نظر فنی و تخصصی بدم، به همین خاطر تمایلی به معرفی این آثار ندارم. اما این کتاب بسیار زیباست و حیفم اومد خط یا اسمی از اون توی وبلاگم نباشه. توصیه می کنم اگه جزء طرفداران کتابهای شعر هستین حتما این کتاب رو بخونید و لذت ببرید.

 

چند خطی از کتاب:

 

ای شب! به من بگو

اکنون ستاره ها

نجواگران مرثیه عشق کیستند

هنگام عصر بر سر دیوار باغ ما

باز آن دو مرغ خسته چرا می گریستند؟

 

**************

امروز اتاق ها

مانند دره های بی کبک سوت و کور است

بی خنده های گرم تو، بی قال و قیل تو

امروز خانه گور است

 

*************

امروز بی بهار سر سبز چشم تو 

مرغان خسته بال نگاهم

از آشیانه پر نکشیدند

و قوچ های وحشی دستانم

در مرتع تنت نچریدند

 

 

 

یکشنبه 1398/6/3 ساعت 12:30

 

  • ۹۸/۰۶/۰۳
  • * زنگــــنه *

آواز خاک

انتشارات نگاه

منوچهر آتشی

نظرات (۱)

  • فاطمه حیدری (رضوان)
  • سلام

    بابت معرفی این کتاب زیبا ممنون

    پاسخ:
    سلام بانو
    خوشحالم پسندیدید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی