باشگاه کتابـدوستان : حال خوش خواندن

سلام خوش آمدید


۲۴ کتابخانه در ایالات متحده آمریکا، برنامه های مختلفی را در جهت کمک به بی خانمان‌ها و

 افرادی که از دریافت خدمات بهداشتی محروم هستند ارائه می کنند.

تامین غذا و سرپناه، گرفتن وکیل برای حل مشکلات حقوقی و ارائه کمک هزینه برای درمان از جمله خدماتی است که از سوی این کتابخانه‌ها به بی خانمان ها داده می شود.

 کتابخانه عمومی شهر سانفرانسیسکوی ایالات متحده به مراجعه کنندگان خود، که از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند، خدمات درمانی و مشاوره‌ای می دهد و برای یافتن شغل یا مسکن کمک می کند.

برنامه کمک به بی خانمان ها از سال ۲۰۰۹ در این کتابخانه و با استخدام مددکار اجتماعی آغاز شده است.

این کتابخانه با بررسی وضعیت معیشتی مراجعه کنندگان متوجه شد که حدود ۱۵ درصد از آنان، با وجود مشکلات شدید خانوادگی، به دلیل علاقه به خواندن کتاب، همچنان به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

این کتابخانه پس از راه اندازی این طرح تا به حال به بیش از ۸۰۰ نفر از مراجعان خود، در جهت بهتر شدن شرایط زندگی آنان، خدمات خاص ارائه داده است.

در کتابخانه عمومی دالاس نیز، کتابدارها به مراجعه کنندگان قهوه رایگان می‌دهند و آنها می‌توانند در جلسات گفتگوی دوستانه شرکت کنند. همچنین مسئولین این کتابخانه مراجعان دارای مشکل مالی یا تامین سرپناه را به سازمان های حمایت کننده معرفی می کنند.

همچنین کتاخانه‌های دیگری با خدمات متنوع و ویژه وجود دارد که علاوه بر تحویل کتاب، خدماتی متمایز مانند تحویل بذر دانه گیاه ، قلاب ماهیگیری یا حتی تلسکوپ به مشتریان ارائه می‌کنند.

منبع

  • ۹۵/۰۹/۰۶
  • * زنگــــنه *

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی