باشگاه کتابـدوستان : حال خوش خواندن

سلام خوش آمدید

معرفی کتاب

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ق.ظ

عنوان : چگونه خود را باور کنیم؟:گام هایی در تقویت حس ارزشمندی و درمان زخم های احساسی

نویسنده : گیل لیندن فیلد

مترجم: لاله دهقانی

ناشر: جوانه رشد


*******************

خیلی از معضلات فردی و به تبع آن ،جامعه ی امروز به علت عدم خودباوری است که این خود به علت کمبود اعتماد به نفس در فرد بوجود می آید. هر کدام از ما به کرات این کمبود را بسته به شرایطی که در اون قرار گرفتیم،حس کردیم و برای درکش نیاز به توضیح نداریم چون یک حس درونی است.

ضعف های شخصیتی از جمله معضلاتی است که قشر وسیعی از جامعه ما را با مشکل مواجه کرده است. در این میان ضعف عزت نفس را می توان مشکل ریشه داری دانست که در اثر بی توجهی به آن، راه برای هر گونه پیشرفتی دشوار خواهد شد.

عزت نفس یک ماهیت پویا و درونی است نه یک حالت ساکن و قابل لمس که بتوان آن را مستقیما و به راحتی مشاهده و ارزیابی کرد.مثلا در کودکان بی توجهی به نیازهای اولیه ی آنها، و احساساتشان و یا اگر مورد تمسخر واقع شوند ،آنها را وادار به انجام فعالیتهای نامناسب کنند ، به طور مکرر با دیگران مقایسه شوند،به آنها القابی داده شود که موجودیتشان را بی ارزش کند ، بیش از حد حمایت شوند و یا بیش از حد تنبیه و خیلی موارد دیگر باعث می شود به عزت نفسشان آسیب وارد شود.

در فصل دوم کتاب ده کلید طلایی برای برای نفس عنوان شده است.فصل سوم به درمانهای عاطفی عزت نفس می پردازد.و ازفصل چارم تا فصل هشتم.، با ارائه راه کارهای عملی به شما کمک می کند که ریشه های ضعف عزت نفس را در خود بیاید و از طریق برنامه های خودیاری، روش های مورد نیاز برای تقویت این حس را در زندگی خود پایه ریزی کنید و سپس از طریق تمرین های عملی ارائه شده، حس خودارزشمندی تضعیف شده خود را بپرورانید. به کمک تمرین های این کتاب، شما قادر خواهید بود به تقویت حس عزت نفس دیگران نیز کمک کنید.

در اینجا یکی از تمرینهای عملی کتاب شرح داده می شود:

مدیتیشن همراه با نمادهای تجسمی

ابتدا با توجه به تمرینهای گذشته خود را آرام کنید.

چشم های خود را ببندید و در ذهن خود نماد یا صحنه ای را مجسم کنید که احساس آرامش و صلح را در شما بیدار کند( مثلا یک اتاق زیبا، غروب ساحل دریا، گربه ی خوابیده ، یا یک گل آفتابگردان)

از قدرت تخیل خود استفاده کنید و آن نماد یا صحنه را با جزییات کامل بررسی کنید.هرگاه افکار

 منفی به ذهن شما خطور کرد، ذهن خود را متوجه آن نمادها کنید.

  • ۹۵/۰۴/۲۷
  • * زنگــــنه *

چگونه خود را باور کنیم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی