باشگاه کتابـدوستان : حال خوش خواندن

سلام خوش آمدید

با اجازه ی کتابها بله! :))

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۱ ق.ظ

 ابتکار زوج مریوانی برای برپایی جشن ازدواج آن ها در محیط کتابخانه


2 تا پست از ازدواج در کتابخونه در خارج از کشور گذاشته بودم و حالا ازدواج در کتابخانه در ایران خودمون! :))

در روزگاری که همه دوست دارند مراسم ازدواج خود را پر زرق و برق و تجملاتی برگزار کنند و خود را به هر آب و آتشی می‌زنند که با گرفتن قرض و وام‌های سنگین رویایی‌ترین شب زندگی خود را در مجلل ترین تالار شهر به یادگار ثبت کنند اما این زوج با کمترین هزینه‌ها تصمیم به ازدواج می‌گیرند و حتی بخشی از منابع مالی در نظرگرفته را به یک موسسه خیریه اختصاص می‌دهند.

محمد توانا حسینی و دلنیا جهانی زوج مریوانی دو سال پیش بود که در کتابخانه روستای سردوش به همراه گروهی از جوانان منطقه کار راه اندازی و ساماندهی کتابخانه روستا را آغاز کردند و شاید هیچ وقت به این موضوع فکر نمی‌کردند که این کتابخانه روزی اتاق عقد آنها خواهد شد.

محمد 22 ساله دانشجوی سال آخر علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان در مورد چگونگی این تصمیم به خبرنگار آنا می‌گوید: هدف ما از انتخاب این سبک ازدواج، ترویج ساده زیستی و کتابخوانی بود و می‌خواستیم همه جوانان و خانواده بدانند که با کمترین هزینه‌ها و تجملات نیز می‌توان زندگی مشترک را آغاز کرد.

محمد به هزینه‌های ازدواج جوانان در مریوان اشاره و بیان می‌کند: در این منطقه جوانان برای ازدواج خود از 10 میلیون تومان به بالا در نظر می‌گیرند و حتی برخی بیشتر از 20 میلیون تومان برای شب عروسی هزینه می‌کنند اما ما حدود 6 میلیون تومان در نظر گرفتیم که از همان رقم نیز حدود سه میلیون را به یک موسسه خیریه هدیه کردیم. در حالی که همسرم دانشجوی ترم دوم رشته پرستاری است اما ملاک و معیار تعیین مهریه‌اش مانند سایر دختران نبود و مثل تمام زنان منطقه، 19 مثقال طلا ثبت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد نیز از ابتکار این زوج جوان تقدیر کردند.متن این پیام را میتوانید در اینجا ببینید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی