باشگاه کتابـدوستان : حال خوش خواندن

سلام خوش آمدید

معرفی کتاب: ســـــیاه چــال مســـــتر

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱ ب.ظ

 

عنوان کتاب: سیاه چال مستر

نویسنده: محبوبه عزیزی

ناشر: سوره مهر

************************

چند وقت پیش مراسم رونمایی و معرفی این کتاب توسط حوزه هنری و با حضور آقای شرفی و نویسنده و در آمفی تئاتر اداره برگزار شد. من توی جلسه نبودم اما یک جلد از کتاب رو که به یکی از همکاران داده بودند از ایشان امانت گرفتم و مطالعه کردم. آقای شرفی اصالتا کرمانشاهی و زادگاهش اسلام آباد غرب می باشد.

این کتاب روز شمار و خاطرات ربوده شدن آقای جلال شرفی دیپلمات ایرانی در کشور عراق توسط گروههای تروریستی وابسته به آمریکا بوده است. داستان از این قرار است که آقای شرفی به همراه یکی از همکارانش به نام آقای مهدوی برای خرید به خیابانهای نزدیک سفارت ایران در عراق می روند و آنجا توسط چند ماشین مشکوک ربوده می شوند. گروههای تروریستی بعد از چند بار جابجایی و انتقال ایشان به مکانهای مختلف نهایتا ایشان را به یک سیاهچال در نزدیکی پایگاههای آمریگایی منتقل و آنجا زندانی میکنند. در داخل سیاهچال انواع شکنجه های جسمی و روحی به ایشان وارد می شود و در بدترین وضعیت جسمی و بی امکاناتی ایشان را زندانی و اسیر می کنند. خواندن رنج ها و مصیبتهای یک انسان دردآور است. مخصوصا اینکه راوی هموطن خودت هم باشد. نجواها و حرف های آقای شرفی در سیاهچال و نگاه ظریفش به محیط پیرامونش برایم ستودنی بود. تنهایی ها، گریه ها، و افکار آقای شرفی و اتصال دائمی و روحی ایشان به ائمه و امام زمان و یاد خانواده خیلی آرامش بخش بود. امید و ایمان دو نیرویی که کمک کار و ناجی آقای شرفی بودند. امیدوارم تمام انسانها این دو نور را در وجود خودشان تقویت کنند تا در سیاهچالهای این دنیا بتوانند دوام بیاورند.

شنبه 1398/7/13

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی